Thursday, November 7, 2013

Ebook Bisnes Mainan - Panduan Langkah Demi Langkah Hasilkan Jualan 4 Angka Setiap Bulan

Ebook Bisnes Mainan adalah topik utama yang akan saya bincangkan dalam blog ini. Ini adalah ebook pertama yang saya download semata-mata untuk memahami dan mendalami dengan lebih terperinci selok belok perniagaan menggunakan platform eBay.

Pada masa tu hanya satu yang ada dalam fikiran saya.

Aku nak buat bisnes dekat eBay, dan aku tak ada masa nak study laman web eBay. Aku perlukan satu rujukan yang tepat, mantap, pantas dan lengkap tanpa perlu aku bersusah payah nak study laman web eBay atau baca forum, atau lain-lain laman web.
Memang saya tak nafikan, saya boleh dapat banyak info tentang berniaga di eBay jika saya rajin sikit. Kerajinan bukan sebab utama saya memilih untuk download ebook ini dan jadikan ia sebagai rujukan utama, tetapi lebih kepada kesempatan.

Saya tak ada masa nak baca forum perbincangan tentang eBay. Bayangkan, salah satu forum yang saya suka yang ada bercerita tentang eBay ialah forum wangcyber

Dalam salah satu thread atau topik perbincangan tentang eBay, dalamnya dah ada hampir 1,000 muka surat yang mengandungi pelbagai perbincangan yang
  • Langsung tak ada kena mengena dengan eBay 
  • Informasi yang tak lengkap
  • Ada banyak posting-posting yang berulang
Apa yang saya dapati hanyalah kekecewaan. Saya pernah luangkan sehari suntuk untuk baca forum, dari pagi sampai malam, itupun masih tak habis baca, hanya untuk hasil yang mengecewakan saya. 

Lagi lama saya luangkan masa untuk baca dan kaji apa yang dibincangkan dalam forum, makin saya pening. Makin saya keliru dan makin saya tak faham.

Hei

Bisnes ni kan tentang saya jual barang, ada orang beli, pelanggan buat bayaran dan seterusnya saya hantar barang.

Kenapa susah sangat. Kenapa orang dalam forum ni cakap lain, orang tu pulak cakap lain?

Akhir saya sedar satu perkara. Saya dah buat kesilapan yang sangat besar!

Inilah jadinya bila saya cuba untuk berguru dengan ramai cikgu. Ramai sangat yang PRO dalam forum, masing-masing kata teknik dia yang terbaik dan kita perlu dengar kata dia.

Masalahnya sekarang, bila saya hantar mesej, hantar email, tak ada pulak diorang nak reply.

Pernah saya terjumpa, seorang newbie macam saya cuba tanya soalan kat otai eBay ni, tau apa jawapan yang dia dapat?

Sila rujuk posting-posting terdahulu. Apa yang anda tanya telah dibincangkan. Jangan malas.

Pergh... pedih siot

Kalau saya yang kena, saya pun terasa hati. Bukan dia sengaja atau saja-saja nak tanya macam tu, nak check perbincangan lepas yang dah ada beribu-ribu muka surat?

Kalau saya pun tak sanggup nak buat macam tu.

Anda sanggup? Nak maklumat free punya pasal, usaha lebih?!

Come on, kalau anda buat macam ni, ada satu perkara yang anda tertinggal sebenarnya sebelum anda nak jadi businessman eBay. Anda tertinggal untuk pasangkan mentaliti usahawan pada pola pemikiran anda.

Ingat, masa adalah sesuatu yang tak ada ganti. Maklumat yang anda nak, tentang eBay, dari A to Z saya percaya semua dah dirangkumkan dalam ebook bisnes mainan ni. Anda hanya perlu download, baca tak sampai 1 jam, kemudian dah boleh mula praktikkan pada hari yang sama anda terima ebook ni.

Klik sini untuk link download >> Link Download 

Jadi untuk apa anda buang masa untuk cari maklumat yang tak lengkap, yang sudahnya anda terpaksa berpenat lelah. Tinggalkan kerja-kerja cari maklumat tu, dan fokus pada satu maklumat lengkap yang dah disediakan dan disusun untuk membantu perniagaan eBay anda.

Adakah saya menyesal download ebook ni?

Itu saya akan cerita dengan lebih lanjut. Kita jumpa lagi dalam entri yang akan datang ya.

1 comment: